お届け先を選択

ユー・キャン・カウント・オン・ミー [DVD]

4.1 5つ星のうち4.1 112個の評価

仕様
価格
新品 中古品
DVD 通常版 ¥1,059 ¥350
DVD 1枚組
¥5,269 ¥3,894
DVD 通常版
¥549
DVD 1枚組
¥3,248
今すぐ観る レンタル 購入

この商品には新しいモデルがあります:

ユー・キャン・カウント・オン・ミー [DVD]
¥1,321
(112)
残り1点(入荷予定あり)
フォーマット 色, ワイドスクリーン, ドルビー
コントリビュータ マシュー・ブロデリック, マーティン・スコセッシ, ローラ・リニー, ジョン・テニー, ケネス・ロナーガン, マーク・ラファロ
言語 日本語, 英語
稼働時間 1 時間 51 分

【まとめ買いフェア開催中】よりどり2点以上で5%OFF
アウトドア用品、ファッション、食品・飲料、母の日ギフト、父の日ギフト関連商品など、10万点を超える対象アイテムからよりどり2点以上で5%OFF。 セール会場はこちら

登録情報

  • アスペクト比 ‏ : ‎ 1.78:1
  • 言語 ‏ : ‎ 日本語, 英語
  • 梱包サイズ ‏ : ‎ 18.8 x 13.6 x 1.4 cm; 99.79 g
  • EAN ‏ : ‎ 4988113820950
  • 監督 ‏ : ‎ ケネス・ロナーガン
  • メディア形式 ‏ : ‎ 色, ワイドスクリーン, ドルビー
  • 時間 ‏ : ‎ 1 時間 51 分
  • 発売日 ‏ : ‎ 2007/2/23
  • 出演 ‏ : ‎ ローラ・リニー, マシュー・ブロデリック, マーク・ラファロ, ジョン・テニー
  • 字幕: ‏ : ‎ 日本語, 英語
  • 言語 ‏ : ‎ 英語 (Dolby Digital 5.1), 日本語 (Dolby Digital 2.0 Surround)
  • 販売元 ‏ : ‎ パラマウント・ホーム・エンタテインメント・ジャパン
  • ASIN ‏ : ‎ B000LPS3K8
  • ディスク枚数 ‏ : ‎ 1
  • カスタマーレビュー:
    4.1 5つ星のうち4.1 112個の評価

カスタマーレビュー

星5つ中4.1つ
5つのうち4.1つ
112グローバルレーティング

この商品をレビュー

他のお客様にも意見を伝えましょう

上位レビュー、対象国: 日本

2018年5月12日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
にわかにマーク・ラファロのファンになってしまい、いろいろDVDを観ました。映画に詳しい友人のすすめで、本作を購入してみました。
幼いころに両親を亡くした姉弟が久しぶりに会います。どこかぎこちなさはあるものの、深いところで互いを気遣う優しさがにじみ出ていて、
ラストまで気持ちよく観ることができました。姉役ローラ・リニーと弟役マーク・ラファロと甥っ子のロリー・カルキン、
この三人の自然体の関係性がとてもよかったです。キャスティングの妙もあり、ケネス・ロナーガンの演出が光る佳作です。
これが未公開だなんて、悲しい。でも、いまこうして巡り会えたことに感謝です。
いやはや、これまで、たくさん買い物したのですが、初めてレビューを書きました。レビューデビューの記念です。
9人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2019年11月17日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
いい映画。人生、完璧には行かないけど。
2024年1月13日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ハルク役で巷の人気者なったマーク・ラファロですが、彼はMCUより本作のような素朴な悩める市井の人が似合っていると感じます。
本作の目玉はローラ・リニー演じる姉です。勤務先銀行の支店長と性的関係を持ち、勤務態度を諌められた際に男女の関係を盾に支店長を揺さぶるところなど、たくましいですね。日本の不倫ものにあるような、相手の男性における自分のポジションの確立(妻と別れろとか)ではなくて、ただやられたらやり返すという感じ。
明確な結論なくブツっと終わるのも、本作には合ってます。
監督脚本のケネス・ロナーガン、「マンチェスター・バイ・ザ・シー」も素晴らしい仕事でした。弱きに寄り添うような作風、沁みます。
2013年2月22日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ただ単に、ローラ・リニーが好きというだけで観ました。
(美人だし、雰囲気があるから)

大当たりでした!

事故で両親を亡くし、弟と二人きりになった子供時代から数年後、
離れてくらしていた弟と久しぶりに会えたのも、実は金の無心に来たという悲しい現実・・・

姉弟間の葛藤や、弟と自分の息子の微妙な関係、上司との不倫などさまざまな問題(?)を
かかえながらもたくましく生きていく、そして別れていく・・・そして前へ・・・

なーんか心がジワリと温かくなった、そんな作品でした。
そして、ローラはやっぱり素敵でした!!!
7人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2015年10月27日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
実際の姉弟もあんな感じなんでしょうか?
二人並んで家の外で姉の暴露を煙草ふかしながら聞く弟のシーンは美しかったです。
家族っていいなと視聴後に感じられます。
3人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2011年5月14日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ボロボロ泣ける、というような感動作ではないのですが、観賞後、幸せな気持ちになる一作です。

常識派であろうとする生真面目な姉と、誰がなんといおうと、自由人でしかいられない弟。彼らの再会、姉の子との交流。
「いかにも」なストーリー展開かと、敬遠しそうになりますが、想像するような事件は何も起きず、これといった押し付けがましい意見も出てこない、静かなストーリーです。

どれだけ互いを想っていても、踏み込めない価値観がある。うまくいかない生活がある。
でも、価値観がちがっても、生活を別にしていても、「you can count on me」・・・というのがテーマなんでしょうね。
地味だけど、すごい映画だと感じました。どんな家族構成の方でも、現在どんな環境にあっても、きっと共感できる、普遍的な家族愛を表現するのは、簡単そうでいて、難しいことだと思います。監督、スタッフ、俳優さんたちに脱帽です。
4人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2018年1月31日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
ランドスケープの遠景からスタートはマンチェスターバイザシーと共通の引き込まれ方。幸せも寂しさも全て人生の美しいひとこま。
2人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
2013年4月1日に日本でレビュー済み
Amazonで購入
子供時代に両親を事故で無くした姉弟のストーリー。息子と2人暮らしのしっかり者の姉と、転々と旅をし、定住しない、少々問題児のちょっとだらしない弟。ローラ・リーニーとマーク・ラファロが素晴らしい。特にマーク・ラファロは「マーロン・ブランドーの再来」と評価されたほどの、非常に自然で素晴らしい演技とは思えない演技を見せている。いわゆるコメディ等ではなくカテゴリーとしてはドラマだが、あちらこちらに自然に笑わせてくれる場面がちりばめられている。観て損のない作品です。
6人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート

他の国からのトップレビュー

すべてのレビューを日本語に翻訳
Jocelyn Hamilton
5つ星のうち5.0 Excellent product
2021年8月22日にカナダでレビュー済み
Amazonで購入
The disc and case were in excellent condition. Thanks so much to the vendor.
Allen Vander Meulen
5つ星のうち5.0 A fascinating exploration into the effects of emotional trauma
2010年4月9日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Nominated for Academy Awards in 2000 for Best Actress and Best Screenplay, "You Can Count on Me" is a story about a sister "Sammy" (Laura Linney) and brother "Terry" (Mark Ruffalo) who are seeking to live with the emotional scars they carry as a result of childhood traumas. I use the plural "traumas" here because subtle hints throughout the film (even in the very first scene) make it clear that issues other than the sudden death of their parents when they were kids contributed to their woundedness later in life.

The film is a rich and complex study of the costs of trauma and abuse, and how the scars they cause stay with us throughout our lives, impacting how we view ourselves and how we view, treat and interact-with friends (and acquaintances).

The center of the film is on the "Big Sister" (Sammy) in the story, and shows us that, despite trying very hard to give the appearance of being a successful, disciplined, put-together person, is an emotional mess: engaging in self destructive behaviors, displacing her own internal pain and anger onto others, and refusing to admit she has problems. Laura Linney's performance in this role earned her an Oscar nomination, and rightfully so: she does an excellent job of portraying her character realistically and subtley, avoiding the trap of becoming trite or preachy in her characterization of "Sammy".

Her brother (Terry) is equally a mess, but in some ways is healthier: admitting he's a mess, and showing he's capable of emotional growth and healing by the time the film ends. A particularly good scene is his interaction with his sister's inept Pastor (portrayed by the film's writer and director, Kenneth Lonergan). It becomes clear during the course of this scene that Terry is a much more intelligent, self-aware and thoughtful person than he normally portrays himself to be. Mark Ruffalo, in this role, strikes a great balance between the troubled, devil-may-care attitude towards life and others that you expect; yet he is also sensitive and caring. You see his character evolving over the course of the film as he learns that the lives of those around him matter, too.

This film seeks to portray complex and subtle emotions and interactions between its characters. Kenneth Lonergan appears to be very aware of the sources and costs of emotional trauma, and yet was able to portray the subject, in this his first major film, with sensitivity and light humor. In the end, his work leaves us with multiple messages. The one I will remember is his message of hope: that no matter how painful or traumatic one's past is, you can overcome it.

Well worth watching for those who like emotionally complex characters in interesting dramas: definitely a five star film!
25人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Gregory Clark
5つ星のうち4.0 A good film about family
2017年9月29日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
Mark Ruffalo and Laura Linney played their characters as brother and sister very well. Matthew Broderick, another excellent actor in this film, is clearly not "Ferris Beuhler" anymore. I am obviously 'late to the party' regarding Mr Broderick and his career. Every role in which I've seen him, I could never see past Ferris. Now,17 years later since this film was made I can. As I said: late to the party. Although he was the first actor cast in this film, he was an excellent choice for the bank branch manager. Even if all the other actors signed-on just because he was in it, who cares. The casting was excellent and the actors were believable and true to their character. He was excellent: especially in his scenes with Laura Linney's character.

I was about to give this film only three stars. Yet due to the second half and the excellent writing and acting, I chose to furnish it with another star. The only, single issue I had was the first half. It seemed scattered, ill-defined, and wandering for it's place in life. All of this almost made me shut off the movie. I'm so glad I hung in because from the 50-yard line to the end zone, the end; the film, it's storyline, writing, and acting was excellent. I am still amazed at how this was achieved.

So, in summary, it's a good film. Watching it is time well spent. It was also great seeing Mark Ruffalo in his younger years. Laura Linney's eight-year-old son was another excellent choice for his role. Although I think more could have been done with his character, I have to remember he was a child actor in 2000 when the film was made per the credits. So, again, give it a good watch. Afterwards, I think you'll be glad you watched.
6人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
Hugo Humpelbein
5つ星のうち4.0 Unterhaltungsfilm mit stimmungsvoller Folk-Musik
2007年8月22日にドイツでレビュー済み
Amazonで購入
Bei mittelmäßigen Filmen merkt man als geübter Zuschauer immer: Aha, in zwei Sekunden endet die Szene und die nächste beginnt. Bei "You Can Count On Me" kann man darauf zählen, dass jede Szene immer ein bisschen früher aufhört als erwartet. Das beginnt schon vor dem Vorspann: Man glaubt, man wird jetzt hören, wie die Protagonistin (damals als junges Mädchen) die Nachricht vom Tode ihrer Eltern bekommt, aber der Polizist öffnet bloß seinen Mund - und Schnitt! Das ist gut. Dieses sich durch den ganzen Film ziehende Stilmittel verleiht ihm Kurzweiligkeit und ermöglicht, dass mehr Inhalt in den 100 Minuten untergebracht werden kann.

Erzählt wird eine unspektakuläre, sympathische Familiengeschichte. Die Schauspieler haben erfrischend unabgenutzte Gesichter. Für Rory Culkin, den jüngsten der drei Culkin-Brüder, war es die erste Charakterrolle. Seinen Mini-Auftritt als Kleinkind in "Richie Rich"(1994) kann man ja nicht mitzählen. Frühestens mit "Signs - Zeichen" und spätestens mit "Mean Creek" hat Rory bewiesen, dass er von den schauspielenden Culkin-Jungs der Talentierteste ist - und in "You Can Count On Me" war dieser Trend bereits abzusehen.

Die DVD hat zwar sehr wenig Extras (1 US-Trailer, Filmografien, Auszeichnungen-Liste), hat aber einer TV-Ausstrahlung den Vorteil voraus, dass der komplette Nachspann genossen werden kann, in dem Steve Earle den wunderschönen Folk Song "Pilgrim" (aus seinem 99er Bluegrass-Album "The Mountain") singt.

Fazit: Zu Herzen gehender, makelloser und heiterer Familienfilm.
7人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート
John Samsvick
5つ星のうち5.0 A Moving Critical Commentary on Society
2020年4月11日にアメリカ合衆国でレビュー済み
Amazonで購入
This movie's power to pull the viewer down into the story it tells has been confirmed by the many prizes it has won in various festivals, one of the latest in 2016 when the B.B.C. polled it as one of the greatest films produced since 2000. A good case can be made for the belief that writer and director, Kenneth Lonergan, has with a clever and subtle hand woven into it a sub-text that serves as a commentary on modern society, with critical and provocative suggestions on cultural elements such as church, family, local community and even the educational establishment and its pretentions. In the first scenes we are immediately struck by the implied failure of the church to feel and respond to the trauma of the children bereft of their parents in a awful accident with a tractor-trailer. We see the pastor mouthing words we cannot hear, nor the be-numbed children understand. And after Sammy's loss of parents' influence reveals itself in confusing and chaotic sexual affairs, she boldly berates her pastor for not warning her when young about these dangers to her soul, and treating her with psychiatry. Lonergan also levels charges of incompetence on academia in a clever bit when Terry tries to widen young Rudy's perspective by complaining about the narrow views of the locals, and elaborating on the wide wonders of the outside world. Rudy responds "What are you talking about": Terry admits : "I have no idea". A final scene does "pull us in" when Terry, after a touching farewell embrace with his beloved sister, finds himself kneeling where Sammy knelt years before, at the graves of his father and mother. We will not be amiss in feeling that this talented and sensitive author is sharing with us his convictions about the centrality of the family at the foundation of a healthy society.
8人のお客様がこれが役に立ったと考えています
レポート