レ・ミゼラブル [DVD]
購入オプションとあわせ買い
フォーマット | 色, ドルビー, ワイドスクリーン |
コントリビュータ | ヒュー・ジャックマン, ラッセル・クロウ, アマンダ・セイフライド, エディ・レッドメイン, ヘレナ・ボナム, アン・ハサウェイ, サシャ・バロン・コーエン, イザベラ・アレン, トム・フーパー, サマンサ・バークス, アーロン・トヴェイト 表示を増やす |
言語 | 英語 |
稼働時間 | 2 時間 38 分 |
よく一緒に購入されている商品
この商品をチェックした人はこんな商品もチェックしています
商品の説明
アカデミー賞3部門受賞 !
誰もが三度涙した。2012年興行収入No.1!!
※洋画作品における興行収入No.1.日本映画製作者連盟調べ
わが身を捧げて守る人がいる
いま、涙と感動で心を満たす永久保存版
■2013年、正月映画NO.1大ヒット!!
観客動員:約470万人、興行収入58億円!
「オペラ座の怪人」を抜き、国内ミュージカル映画歴代1位を記録!!
■世界の映画賞を多数受賞!!
★第70回ゴールデングローブ賞、最多3部門受賞!!
作品賞(コメディ・ミュージカル部門)、主演男優賞(コメディ・ミュージカル部門)ヒュー・ジャックマン、助演女優賞/アン・ハサウェイ
★第66回英国アカデミー賞、最多4部門受賞!!
助演女優賞、美術賞、メイキャップ・ヘア賞、録音賞
★第85回アカデミー賞堂々8部門でノミネート!!
作品賞、主演男優賞(ヒュー・ジャックマン)、助演女優賞(アン・ハサウェイ)、主題歌賞、衣装デザイン賞、メイクアップ賞、美術賞、録音賞
■社会現象となった“レ・ミゼラブル"!!
★サウンドトラック盤が異例の大ヒット!
★映画を超えたリアルな感情表現、鳥肌が立つ臨場感。多くのリピーターが誕生!!
★若者から年配層まで幅広く支持を得た映画史に残る1本!!
■収録されている本編は劇場版本編と同一です
【ストーリー】
ジャン・バルジャンは、パンを盗んだ罪で19年間服役した後、仮出獄するが、生活に行き詰まり、再び盗みを働いてしまう。
その罪を見逃し赦してくれた司教の真心に触れた彼は、身も心も生まれ変わろうと決意し、過去を捨て、市長となるまでの人物になった。
そんな折、不思議な運命の糸で結ばれた女性ファンテーヌと出会い、彼女から愛娘コゼットの未来を託されたバルジャンは、ジャベールの追跡をかわしてパリに逃亡。
彼女に限りない愛を注ぎ、父親として美しい娘に育てあげる。
しかし、パリの下町で革命を志す学生たちが蜂起する事件が勃発。
誰もが激動の波に呑まれていく…
【キャスト】
ヒュー・ジャックマン(ジャン・バルジャン):『リアル・スティール』(2011『) ウルヴァリン:X-MEN ZERO』(2009)/ラッセル・クロウ(ジャベール):『スリーデイズ』
(2010『) ロビン・フッド』(2010)/アン・ハサウェイ(ファンテーヌ):『ダークナイト ライジング』(2012『) アリス・イン・ワンダーランド』(2010)/アマンダ・セイフライド
(コゼット):『TIME/タイム』(2011『) ジェニファーズ・ボディ』(2009『) マンマ・ミーア ! (』2008)/エディ・レッドメイン(マリウス):『マリリン 7日間の恋』(2011)
『イエロー・ハンカチーフ』(2008)/ヘレナ・ボナム=カーター(マダム・テナルディエ):『英国王のスピーチ』(2010) 『アリス・イン・ワンダーランド』(2010)/サシャ・
バロン・コーエン(テナルディエ):『ディクテーター 身元不明でニューヨーク』(2012) 『ブルーノ』(2009)/サマンサ・バークス(エポニーヌ)/アーロン・トヴェイト
(アンジョルラス):『トラブルナイト in L.A.』(2011〈) 未『〉ゴシップガール(』シーズン2、3)/イザベラ・アレン(コゼット(少女時代))
【スタッフ】
監督:トム・フーパー『英国王のスピーチ』(2010)/製作:ティム・ビーヴァン『宇宙人ポール』(2010『) グリーン・ゾーン』(2010『) ユナイテッド93』(2006)、エリック・
フェルナー『宇宙人ポール』(2010『) グリーン・ゾーン』(2010『) ユナイテッド93』(2006)、デブラ・ヘイワード『宇宙人ポール』(2010『) グリーン・ゾーン』(2010)
『ユナイテッド93』(2006)、キャメロン・マッキントッシュ/製作総指揮:ライザ・チェイシン『宇宙人ポール』(2010『) グリーン・ゾーン』(2010『) ユナイテッド93』
(2006)、アンジェラ・モリソン、ニコラス・アロット、リチャード・パパス/原作:ヴィクトル・ユゴー(原作小説)/原作・脚本・音楽プロデューサー:アラン・ブーブリル(ミ
ュージカル『レ・ミゼラブル』)/原作・脚本・作曲・音楽プロデューサー:クロード=ミシェル・シェーンベルク(ミュージカル『レ・ミゼラブル』)/共同脚本:ウィリアム・ニ
コルソン『エリザベス:ゴールデン・エイジ』(2007『) グラディエーター』(2000『)トゥルーナイト』(1995)/脚本・作詞:ハーバート・クレッツマー『地獄の罠』(1959)/
撮影:ダニー・コーエン『英国王のスピーチ』(2010『) パイレーツ・ロック』(2009)/プロダクション・デザイン:イヴ・スチュワート『英国王のスピーチ』(2010『) ジェイ
ン・オースティン 秘められた恋』(2007)/編集:メラニー・アン・オリヴァー『ジェーン・エア』(2011)、クリス・ディケンズ『宇宙人ポール』(2010『) スラムドッグ$ミリ
オネア』(2008『) ホットファズ 俺たちスーパーポリスメン ! 』(2007)/音楽プロデューサー:アン・ダッドリー『トリスタンとイゾルデ』(2006『) アメリカン・ヒストリーX』
(1998)『 フル・モンティ』(1997)/音楽監修:ベッキー・ベンサム『マンマ・ミーア! 』(2008)
〈特典〉
予告編集
■製作:2012年 イギリス
■Disc枚数:1枚
■画面サイズ:16:9 LB ビスタサイズ
■収録時間:本編約158分
Film (C) 2012 Universal Studios.ALL RIGHTS RESERVED
Artwork (C) 2013 Universal Studios.ALL RIGHTS RESERVED
※Amazonでは外付け特典はつきませんのでご了承ください。
※映像特典、商品仕様、ジャケット写真などは予告無く変更となる場合がございます。
登録情報
- アスペクト比 : 1.78:1
- メーカーにより製造中止になりました : いいえ
- 言語 : 英語
- 製品サイズ : 30 x 10 x 20 cm; 80 g
- EAN : 4988102157869
- 監督 : トム・フーパー
- メディア形式 : 色, ドルビー, ワイドスクリーン
- 時間 : 2 時間 38 分
- 発売日 : 2013/6/21
- 出演 : ヒュー・ジャックマン, ラッセル・クロウ, アン・ハサウェイ, アマンダ・セイフライド, エディ・レッドメイン
- 字幕: : 英語, 日本語
- 販売元 : ジェネオン・ユニバーサル
- ASIN : B00C9Z42WQ
- ディスク枚数 : 1
- Amazon 売れ筋ランキング: - 11,814位DVD (DVDの売れ筋ランキングを見る)
- - 77位外国のミュージカル映画
- - 1,075位外国のドラマ映画
- カスタマーレビュー:
イメージ付きのレビュー
-
トップレビュー
上位レビュー、対象国: 日本
レビューのフィルタリング中に問題が発生しました。後でもう一度試してください。
他の国からのトップレビュー
La jaquette du bluray est en italien mais les sous titres français sont bien dispos
"Les Miserables" is unlike any film musical I've ever seen. The level of emotion is unmatched. The performances are out of this world. The story is ambitious, and the scope is huge. It's at once a very personal story about its various characters, but at the same time, these people are singing for a generation, that has fascinating parallels to events going on today. It's an incredible feat that I didn't think could be committed to film so well.
Director Tom Hooper certainly had the courage of his convictions. A film adaptation of Cameron Mackintosh and Claude Michel Schonberg's beloved stage musical "Les Miserables" had been in development hell since the mid 1980s. The pieces for a successful film adaptation never quite came together. A non-musical adaptation of Victor Hugo's novel starring Liam Neeson and Uma Thurman came out in 1998, but that film was sub-par at best.
Hooper assembled a cast that doesn't seem like the best fit for a musical, including Hugh Jackman, Russell Crowe and Anne Hathaway, none of which, to my knowledge, are trained singers. He then decided that these actors, as well as everyone else in the cast, would sing live, instead of lip-synching to studio-prerecorded tracks. I had not known that movie musicals typically did it this way, and that singing live was a new and scary thing. This element would heighten emotion for the audience. This idea is superb and will show to be a game-changer for movie musicals. Each actor's performance is more intimate and personal than they would have been otherwise. Hooper really wants the viewer to connect emotionally with these characters, and for the most part, we connect with these people deeply.
"Les Mis" follows Jean Valjean (Jackman), a man who was jailed for nineteen years for stealing a loaf of bread for his starving family - five years for the theft, and thereafter for subsequent attempts to escape. He breaks his parole, and police inspector Javert (Crowe) dedicates his life to imprisoning Valjean again. Valjean comes across Fantine (Hathaway), an unwed mother who, after unjustly losing her job, is degraded to the point of no return, being forced to sell her hair, her teeth, her body and her dignity. Valjean promises Fantine that he will raise her daughter Cosette as his own, in her absence. Valjean then saves Cosette from the Thenardiers(Sacha Baron Cohen and Helena Bonham Carter, pairing up in their second movie musical), neglectful guardians and scheming inkeepers, and the story picks up years later, where Cosette is a young woman (Amanda Seyfried), living mostly in peace. A young revolutionary Marius (Eddie Redmayne) falls in love with her. The Thenardier's destitute biological daughter Eponine has a hopeless and unrequited love for Marius. These young characters dive headfirst into what would become a very important part of the French Revolution.
The story of the French Revolution, as depicted in the film, is so reminiscent of Occupy Wall Street protests that went on last year - a group of young idealists looking for a better tomorrow. They're willing to die in the name of a future. They're extremely passionate and exuberant. There are protests, except, you know, they're all sung.
Yes, it's all sung. Les Miserables is two hours and forty minutes of song. There's no real spoken dialogue the entire way through. Every minute is sung live as well. And if this bothers you, please skip "Les Mis" and enjoy watching something like "Twilight" or "Jack Reacher". Tom Hooper made this film a game-changer for the way a movie-musical is supposed to work. Lip-synching a pre-recorded studio version seems economical, but today, can allow for auto-tuning and editing a singer's voice. It doesn't feel personal. The voices in "Les Mis" sound raw and real. The actors sang live onset with earpieces playing piano accompaniment, with a 70-piece orchestra being added in in post production. The music sounds extraordinary. There sure as hell isn't any auto-tuning going on.
For example, take Anne Hathaway's rendition of "I Dreamed A Dream". At this point in the story, we don't know Fantine very well, but we see the struggle that she's put through. She's at her lowest point. Hathaway half-belts and half-sobs the iconic song, the entire thing being filmed in one take. It's an extremely emotional performance that will bring any person with a heart, to tears.
Criticism that I've been hearing of the film mostly revolves around the performances of Russell Crowe and Hugh Jackman, as Javert and Valjean. I think both of these guys did fantastic jobs, quite frankly. Crowe isn't the best singer in the world, but his voice fits the part of Javert very well. As for Jackman, well, it could be argued that he carried the entire film. I think he did a splendid job; the role of Jean Valjean is a giant undertaking, and I think he nailed it.
However, the real excellence of this film lies in the supporting cast. Everybody is perfectly cast, but particularly Samantha Barks in the role of Eponine. She played the same character in the 25th Anniversary performance of Les Miserables, only two years ago. One small criticism; my favorite part of Eponine's solo (and theme song to self-loathing masochists everywhere) "On My Own", the beginning part, is cut entirely. However, once you see what Barks does with this song it's easily forgiven.
Helena Bonham Carter and Sacha Baron Cohen, who look like they're in "Sweeney Todd 2", are great comic relief as the Thenardiers. Cohen is the only cast member in this Paris-set film who sings in a French accent, however... I find that strange. Eddie Redmayne and Aaron Tveit are perfect as Marius and his colleague Enjolras. Redmayne's "Empty Chairs at Empty Tables", near the end of the film, will make you cry. His voice goes to extraordinary places, and in such an emotional number, where he's telling the story of his friends who are no longer with him, this is a place where the live singing truly shines.
The live singing, itself, is a huge undertaking, cinematically. Director Tom Hooper certainly had alot at stake with this project, however, there are still things that he could have done better. There are so many close-ups in the film. While they work for solos like "I Dreamed A Dream" and "Empty Chairs", they don't work for others. I also kind of feel like Hooper used the fish-eye camera lens a little too often, but these are inconsequential criticisms that don't make the film any less powerful.
I hate it when people applaud in a movie theater. I find it trite and kind of pointless, unless you're at the world premiere of the movie, with the director and actors present. However, I'm not ashamed to say that "Les Miserables" brought me to tears no less than five times. I was completely enthralled by each actor's performance, and the applause that the entire theater gave at the end was completely appropriate and well-deserved. I wanted to watch it again the minute it ended, and for a nearly three hour long film, I think that's a pretty high compliment. Don't miss it.
Grade: A+